FAQ

1. Ściąga samochód w czasie jazdy, co może być przyczyną?

Ściąganie pojazdu w czasie jazdy może być spowodowane przez klika czynników, między innymi stanem ogumienia bądź zbieżnością kół.

  1. Należy sprawdzić ciśnienie w kołach, według zaleceń producenta.
  2. Sprawdzić jakość ogumienia.
  3. Kolejne kroki powinny być podjęte po wyważeniu kół z testem drogowym na wyważarce Hunter, aby stwierdzić jaka jest przyczyna ściągania samochodu.

2. Wymieniono koła z zimowych na letnie, na desce rozdzielczej świeci się kontrolka systemu TPMS, co robić?

W przypadku, kiedy pojazd sygnalizuje błąd systemu TPMS należy postępować według kolejności:

  1. Sprawdzić poziom ciśnienia w kołach.
  2. Udać się do serwisu posiadającego specjalistyczne urządzenie TPMS do aktywacji i programowania czujników.

3. Jak zaoszczędzić na zużyciu paliwa?

W przypadku, kiedy pojazd sygnalizuje błąd systemu TPMS należy postępować według kolejności:

  1. Kupić dobre markowe opony o małym oporze toczenia.
  2. Napompować opony mieszanką azotu.
  3. Systematycznie (raz w miesiącu) sprawdzać ciśnienie w ogumieniu.

4. Ucieka powietrze z opony, co zrobić?

W momencie, kiedy zauważymy, że z koła ucieka powietrze, należy udać się do specjalistycznego warsztatu wulkanizacyjnego, gdzie zostaną przeprowadzone szczegółowe oględziny koła.
Przyczyn może być kilka, np.: przebita opona, obcy element wbity w oponę, rozcięta opona, nieszczelny zawór, uszkodzona felga lub nieszczelność pomiędzy obręczą a oponą.
W zależności od uszkodzenia warsztat dokonuje naprawy opony na gorąco, wymiany zaworów czujników ciśnienia TPMS, naprawę felgi (jeżeli felga nadaje się do naprawy) bądź dokonuje uszczelnienia pomiędzy obręczą (felgą) a oponą.

5. Pękła felga samochodowa, co zrobić?

Pękniętą felgę należy zutylizować i wymienić na nową. Dotyczy to felg stalowych jak i aluminiowych.
Felgi spawane nie dają gwarancji bezpiecznej jazdy – mowa jedynie o aluminiowych. Stalowe felgi należy bezwzględnie oddać na złom.

6. Wibruje kierownica przy jeździe na motocyklu, jaka może być przyczyna?

Jedną z przyczyn wibracji kierownicy motocyklowej może być źle wyważone bądź w ogóle nie wyważone przednie koło.
Przyczyną może być też krzywa felga.

7. Gdzie można kupić zawory kątowe do kół motocyklowych?

Motocyklowe zawory kątowe można kupić oraz wymienić w naszym warsztacie wulkanizacyjnym przy ul. Zagórskiej 159 w Tarnowskich Górach (C.H.”Gwarek”).
Niewiele warsztatów dysponuje takimi zaworami na bieżąco.

8. Wymiana felg na większy rozmiar, na co zwrócić uwagę?

Przed zmianą felg na inny rozmiar należy zwrócić uwagę rozstaw śrub, wielkość otworu centrującego obręczy, wielkość piasty pojazdu oraz odpowiednie ET, aby koła nie obcierały o nadkola.

9. Kiedy używamy pierścieni centrujących do kół samochodowych?

Pierścienie centrujące używane są wyłącznie do felg aluminiowych w przypadku, kiedy otwór centrujący felgi jest większy niż zalecany przez producenta pojazdu.

10. Kiedy używamy dystansów samochodowych?

Dystansów samochodowych do kół używamy, gdy chcemy zwiększyć rozstaw kół, bądź jeżeli ET felgi różni się od zalecanego przez producenta pojazdu.

11. Wibracje kierownicy samochodu podczas jazdy, jaka może być przyczyna?

Możliwe przyczyny, m.in:

  • złe wyważenie kół
  • rak ciśnienia w kołach
  • brak pierścieni centrujących, jeżeli jest taka potrzeba
  • deformacja felgi
  • uszkodzenie struktury opony
  • inne przyczyny wynikające ze zużycia mechanicznych części pojazdu.

Należy przeprowadzić podstawowe czynności, jak sprawdzenie ciśnienia w kołach. W kolejnym kroku udać się do serwisu wulkanizacyjnego, aby wyważyć koła, najlepiej na wyważarce Hunter z testem drogowym. Może zaistnieć konieczność prostowania felg bądź wymiany opon. Diagnozę powinien postawić pracownik warsztatu wulkanizacyjnego.

12. Ile sezonów można jeździć na jednym komplecie ogumienia?

W zależności od stylu jazdy oraz pokonywanych km/rok stan opon w pojazdach jest różny. Odpowiedź na to pytanie powinien w każdym indywidualnym przypadku udzielić pracownik warsztatu wulkanizacyjnego, który wykona oględziny opon.

13. Z jakiej przyczyny należy się wystrzegać jazdy cały rok na oponach zimowych?

Opona zimowa wytworzona jest z miękkiej gumy. W czasie lata na mokrej powierzchni łatwo może stracić przyczepność. Opony znacznie szybciej się zużywają.

14. Z jakiej przyczyny należy się wystrzegać jazdy cały rok na oponach letnich?

Mieszanka gumy z jakiej jest wyprodukowana letnia opona twardnieje przy temperaturze poniżej 10 st.Celsjusza. Nie zachowuje wtedy swoich właściwości trakcyjnych, traci przyczepność, nie posiada bieżnika przystosowanego do warunków zimowych.

15. Dlaczego należy wyważać koła motocyklowe?

Prawidłowe wyważenie koła pozwala na równomierne zużywanie opony, wyklucza „ząbkowanie”, eliminuje drgania i wibracje.

16. Ząbkowanie bieżnika opony. Jakie są przyczyny?

Przyczyny „ząbkowania” opony, m.in.:

  • nieodpowiedni dobór modelu opony do pojazdu
  • zużycie zawieszenia pojazdu
  • zła geometria kół.

17. Kiedy wymieniać opony letnie na zimowe?

Opony letnie wymieniamy na zimowe, kiedy temperatura utrzymuje się poniżej 10 st.C.

wulkanizacjatg.pl © 2018